Voor Laetitia Gruwel (1963) is het helpen van organisaties bij lastige kwesties haar grote passie. Reorganisaties, issues met een NGO, vakbonden of autoriteiten. Haar 25-jarige ervaring en eigenschappen als doortastendheid, daadkrachtig zijn, snel kunnen denken, vormen een uitstekende basis om lastige opdrachten te vervullen.
Klanten vinden haar resultaatgericht, betrouwbaar en empathisch. Belangrijk basisprincipe voor haar is dat communicatie onderdeel is van de besluitvorming.
Haar ervaring heeft ze opgedaan bij functies aan klantzijde (waaronder De Lotto) en aan bureauzijde (waaronder Porter Novelli en Edelman).
Op het gebied van crisiscommunicatie heeft ze veel (internationale) bedrijven bijgestaan die landelijke en zeer mediagenieke issues en crises ondergingen. Daarbij werd ze ingezet als communicatiestrateeg, coachen van woordvoerders en af en toe deed ze ook zelf woordvoering. Enkele voorbeelden van soorten crises: reputatieschade door publicaties in de media, financieringsproblemen (serieuze bedreiging voor de continuïteit), surseance van betaling / faillissement, reorganisaties, sluiting van organisatieonderdelen, (plotseling) vertrek senior management, maatschappelijke issues (aardbevingen, Zwarte Piet).
Niet alleen het begeleiden tijdens zwaar weer is haar expertise: ook in de crisisvoorbereiding is Laetitia vaak betrokken: van crisissimulatie tot crisismediatraining. Vanuit haar verleden als journalist en uiteraard haar ervaring weet Laetitia als geen ander hoe de media zal reageren in een lastige kwestie.
Laetitia adviseert vooral op C-suite niveau en heeft veel ervaring in de zorg-, farma- en retailsector.
Laetitia Gruwel: 06 52 00 12 69