Marlies Kolthof

Voormalig tv-journaliste Marlies Kolthof (1969) weet als geen ander welke onderwerpen veel media-aandacht trekken. Veertien jaar lang reisde zij als verslaggever door binnen- en buitenland voor verschillende actualiteitenrubrieken. Daarna werkte zij als buitenlandchef en samensteller voor EenVandaag.  Door haar jarenlange ervaring beschikt zij over een breed netwerk in de journalistiek.

In 2009 maakte Marlies de overstap naar persvoorlichting. Zij bouwde vijf jaar lang vanaf nul het mediabeleid op voor de Koninklijke Nederlandse Jagers Vereniging (KNJV). Daarbij speelden reputatiemanagement en crisiswoordvoering vaak een centrale rol. Marlies verbeterde de beeldvorming over de jacht door een open houding naar de media. Dit leverde de jagers een snel groeiende hoeveelheid media-aandacht op, waardoor de onbekendheid van de gemiddelde Nederlander met de jacht verdween.

Veel organisaties ervaren het als een bedreiging, wanneer zij door de media met kritische vragen worden benaderd. Marlies gaat ervan uit dat hierin ook voor uw organisatie juist een kans schuilt om uw eigen verhaal te vertellen. Daarbij denkt zij graag in creatieve oplossingen. Marlies weet goed om te gaan met politiek gevoelige onderwerpen en houdt van een stevige uitdaging. Ze is open, analytisch en slagvaardig. Daarom is zij de aangewezen persoon om uw organisatie in no time uit de communicatiecrisis te leiden. Marlies is een actief gebruiker van social media. Zij weet de kracht van deze communicatiemiddelen optimaal te benutten wanneer uw organisatie onder een vergrootglas ligt.

Haar kennis en ervaring spitsen zich toe op: landbouw – bio-industrie – natuurbeleid – natuurbescherming – dierenrechten – financiële economie – internationale betrekkingen – corporate communicatie – interne communicatie – organisatie van evenementen die het merk versterken.

marlies@crisissupportteam.nl

+31 6 18190482

Reacties zijn gesloten.